Optimizarea unui site pentru motoarele de cautare (in engleza se spune search engine optimization, prescurtarea fiind seo) este necesara pentru ca websiteul sa apara cat mai sus in lista de rezultate. Sunt cateva lucruri pe care le puteti face pentru a realiza obiectivul acesta. In fisierul index al siteului, in sectiunea head se poate insera tag-ul title.
exemplu: <title>Service auto in orasul Constanta, Tractari Auto</title>
Astfel, eventuala firma ce ofera servicii pentru autoturisme isi va promova websiteul si va fi listata in motorul de cautare la cuvintele din interiorul tagurilor. In ceea ce priveste numarul de caractere din titlu, in motorul de cautare google spre exemplu, sunt afisate primele 50- 60 de caractere. Titlul paginii este unul din factorii cei mai importanti pe care motorul de cautare google il ia in considerare atunci cand afiseaza rezultatele unei cautari. Un alt tag pe care il puteti folosi in sectiunea head este <meta name="description" content="descriere" >
Si aceasta descriere este luata in calcul de motorul de cautare google la afisarea rezultatelor insa este mai putin importanta decat titlul. Pe pagina motorului de cautare google, cand se afiseaza un rezultat, acest rezultat are si el un titlu si o descriere. Titlul de obicei este preluat din tagul <title>
si descrierea din tagul meta de descriere insa de multe ori in sectiunea de descriere a rezultatului afisat uneori apare o parte din textul de pe website care este mai relevant pentru respectiva cautare decat ceea ce se afla in meta tagul de descriere al site-ului.
Astfel ajungem la o alta parte importanta pentru optimizarea site-ului ce este bine sa o prezentam si anume densitatea cuvintelor din textul de pe pagina web. Spre exemplu, pagina Acasa a unui site. Pe acesta pagina este un text de prezentare a activitatii dumneavoastra. Densitatea cuvintelor se refera la cat de des se regaseste un cuvant din totalul cuvintelor de pe pagina. Daca un cuvant apare pe aceasta pagina mai des, motorul de cautare google trage concluzia ca pagina aceasta este relevanta pentru cautarea acelui cuvant si va fi afisata. Insa exagerarea folosirii unui cuvant sau a unui set de cuvinte pe o pagina de website este penalizata de google deoarece considera ca se incearca o pacalire a motorului de cautare si ca nu este un text obisnuit de prezentare.
Daca alte websiteuri au linkuri catre website-ul dumneavoastra atunci indicatorul numit "page rank" pe care il foloseste google va creste. Cu cat sunt mai multe site-uri care au link-uri catre site-ul dumneavoastra cu atat acest indicator va creste mai mult. Page rank-ul are valori de la 0 la 10. Desi nu mai este la fel de important ca in trecut, totusi page rank-ul siteului conteaza atunci cand google stabileste ordinea de afisare a rezultatelor unei cautari. Cu cat page-rankul este mai mare cu atat ii cresc sansele paginii sa fie afisata mai sus la o anumita cautare relevanta pentru textul de pe paginile sale, titlul si descrierea sa. Mai sunt si alti factori pe care motorul de cautare google ii ia in calcul atunci cand stabileste prioritatea in afisarea rezultatelor insa voi scrie despre acestea in alt articol. O zi buna si succes la optimizarea site-ului!
Surse web:
https://moz.com/learn/seo/title-tag
https://moz.com/learn/seo/meta-description
https://en.wikipedia.org/wiki/Keyword_density